Dlaczego nie należy bać się innowacyjnych pomysłów‍Czy wiesz, że najbardziej doniosłe wynalazki w historii zrodziły się z dziwnych pomysłów? I jest szansa, że Twoja organizacja również może wpaść na niektóre z tych szalonych, ale genialnych pomysłów. Jedyne, co Cię powstrzymuje, to strach przed innowacyjnymi pomysłami! Pozostać w strachu i dalej o tym myśleć? Być może. Ale zastanów się jeszcze raz. Czy chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, czy nie? Czy Twoi klienci nie kochaliby innowacyjnych produktów bardziej niż cokolwiek innego? Oto kilka powodów, dla których nie powinieneś bać się nowych pomysłów.

Wynalazki, które zmieniły świat rodzą się z dziwnych pomysłów

Historia innowacji jest pełna ciekawych, a nawet dziwacznych pomysłów. Na przykład karteczka Post-it powstała jako rozwiązanie naprawdę konkretnego problemu. Mianowicie, że firma 3M miała problem z utrzymaniem notatek swoich pracowników przyklejonych do ściany. W rezultacie powstał produkt, który stał się uniwersalnym symbolem "notatki". Innym przykładem jest słynna zabawka Slinky. Została ona wynaleziona, ponieważ żona wynalazcy narzekała, że nie ma nic, co mogłoby odwrócić uwagę dzieci z sąsiedztwa, gdy on próbował wykonywać swoją pracę biurową. Dla wielu ludzi droga do kreatywności zaczyna się od bycia otwartym na dziwne pomysły. Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, jeśli chodzi o innowacje. Każdy pomysł, niezależnie od tego, jak dziwny się wydaje, może zaiskrzyć rewolucyjnym nowym produktem.

Pomysły są podstawą udanych firm

Jak już widzieliśmy, innowacyjność to nie tylko posiadanie dobrych pomysłów; to także odwaga, by je wdrożyć. W wielu przypadkach najtrudniejszą częścią jest pokonanie strachu przed spróbowaniem czegoś nowego. Twoja firma może być pełna wspaniałych pomysłów i utalentowanych ludzi, ale jeśli nie wypróbujesz nowych rzeczy, nigdy nie dowiesz się, co mogłoby być. Jeśli chcesz, aby Twoja firma rozwijała się i odnosiła sukcesy w dłuższej perspektywie, musisz zachęcać do innowacji. Jeśli to zrobisz, będziesz wpadać na nowe pomysły i znajdziesz sposoby na ich skuteczne wdrożenie. Być może po drodze odkryjesz nawet nowe umiejętności u swoich pracowników.

Innowacja jest w rzeczywistości łatwiejsza niż myślisz

Jeśli kiedykolwiek próbowałeś wymyślić nowe pomysły, jesteś już ekspertem w procesie innowacji. Powodem jest to, że każdy nowy pomysł jest innowacją! Jeśli kiedykolwiek wymyśliłeś nowy plan lub nowe podejście do rozwiązania problemu, to wykonałeś pewną formę innowacji. Jeśli więc zrobiłeś to raz, możesz zrobić to ponownie, a nawet lepiej. Kluczem do udanej innowacji jest uczynienie z niej celowego procesu. Jeśli masz przygotowany system generowania nowych pomysłów, będziesz wpadać na nie częściej. Możesz nawet skończyć z kilkoma innowacjami, które naprawdę zmienią Twój biznes na lepsze.